Salam Sejahtera

"Ini adalah semata-mata catatan saya berdasarkan kepada apa yang saya lalui, sama ada ianya urusan rasmi berkaitan tugas mahupun catatan aktiviti peribadi serta apa yang dirasakan seharusnya dikongsi bersama"
"USE YOUR HEART WHEN YOU DEAL WITH OTHERS, AND USE YOUR BRAIN WHEN YOU DEAL WITH YOURSELF"

Friday, January 1, 2010

SALAM TAHUN BARU 2010


Salam sejahtera, berjumpa kembali di pagi tahun baru yang hening ini saya mengadap laptop kesayangan untuk mengambil kesempatan mengucapkan "SELAMAT TAHUN BARU 2010" kepada peminat Goloksiam yang setia berkunjung.

Kebiasaanya setiap kali menjelang tahun baru ramai di antara kita akan menanam azam baru, azam yang sekian kali yang di terapkan di sanubari dan sudah pasti azam berkenaan berupa sesuatu yang positif dan akan memberi kebaikan yang diharapkan.

Tiada di antara kita yang menanam azam yang sebaliknya. Maksud saya yang sukar dilaksanakan terutama yang berbentuk negatif. Tak mungkin ada di antara kita yang berazam untuk menjadi perompak atau penagih dadah atau peragut tegar. Tapi itulah yang yang kita ketemui setiap kali menatap akhbar harian.

Dewasa ini, kadar jenayah di negara kita semakin meningkat. Tidak pasti saya sama ada mereka yang terlibat dalam anasir jenayah sedemikian membuat azam pada setiap kali menjelang tahun baru.

Apapun, kita hanya boleh merancang, yang menentukanya adalah tuhan yang maha Esa. Maka, marilah kita sama-sama berazam sesuatu yang agak positif serta yang boleh dan mampu dilakukan oleh kita. Munasabah, terdaya dan seterusnya berusaha melakukan sesuatu bagi mencapai azam yang telah diniatkan sebelum ini.

Sebelum saya mengudur diri untuk kali ini, satu yang saya harapkan pada tahun baru ini agar pengunjung Goloksiam tidak jemu-jemu bertandang ke laman saya ini serta memberi sokongan agar apa yang dipaparkan d masa-masa hadapan akan menjadi satu bahan pengetahuan dan perkongsian pengalaman yang bermakna.

"SELAMAT TAHUN BARU 2010"

Wassalam.

No comments:

Post a Comment