Salam Sejahtera

"Ini adalah semata-mata catatan saya berdasarkan kepada apa yang saya lalui, sama ada ianya urusan rasmi berkaitan tugas mahupun catatan aktiviti peribadi serta apa yang dirasakan seharusnya dikongsi bersama"
"USE YOUR HEART WHEN YOU DEAL WITH OTHERS, AND USE YOUR BRAIN WHEN YOU DEAL WITH YOURSELF"

Thursday, November 5, 2009

ALHAMDULILLAH DAN TERIMA KASIH

Sesungguhnya saya amat terharu dalam beberapa hari yang lepas banyak SMS yang saya terima serta rakan-rakan yang saya ketemui menngucapkan tahniah kepada saya.

Sesungguhnya apa yang saya perolehi pada hari ini adalah satu anugerah yang berupa pengiktirafan yang seharusnya saya amat bersyukur dan muhasabah diri bahawa dengan kenaikan pangkat kepada tahap yang sememamngnya tidak pernah diimpikan sebelum ini membuatkan saya terasa bahawa tanggung jawab yang diamanahkan amat mencabar dan seharusnya ditatang dengan penuh tanggung jawab.

Dan kebetulan pada tarikh 26 Oktober 2009 iaitu tarikh saya dinaikkan pangkat ke Gred Utama Jusa C, tarikh tersebut juga merupakan tarikh hari lahir saya yang ke 51. Syukur Ahamdulillah, saya masih lagi bernafas pada tarikh tersebut dan masih lagi dapat mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang menyampaikan ucapan tahniah di atas kenaikan pangkat saya itu. Bagi mereka yang mengetahui tarikh itu juga adalah tarikh hari lahir saya, terpaksalah saya megucapkan dua kali terima kasih......kadang-kadang rasa seronok bila ramai yang menyampaikan ucapan tahniah, tapi kita harus muhasabah diri tentang tanggung jawab dan hari-hari yang akan dilalui seterusnya yang sudah tentu banyak onak dan durinya.

Bagi saya tanggung jawab dan amanah yang diberi merupakan cabaran dan ujian Allah kepada kita di dunia yang sementara ini. Pokoknya, kita seharusnya bersyukur dan banyak mengingati Allah SWT dalam apa sahaja pekerjaan kita. Berjaya kita adalah atas kehendakNya, begitu juga gagal kita adalah juga kehendakNya. Oleh itu, kita seharusnya menerima semua itu dengan penuh kesyukuran.

Sebelum mengakhiri catatan saya kali ini, saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan TERIMA KASIH kepada semua rakan-rakan saya yang telah menyampaikan ucapan tahniah sebelum ini sama ada melalui SMS, panggilan telefon dan yang saya temui atas sokongan dan kerjasama saudara/saudari kepada saya dan sesungguhnya saya amat terharu di atas ucapan tersebut.

Kepada Boss saya YB Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Dato' Seri Mohd Shafie Hj. Apdal, Ketua Setiausaha KKLW, Datuk Abd Jabar Che Nai, saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kerana telah memberi kepercayaan kepada saya untuk menerajui Bahagian Pembangunan dan Pemantauan Projek KKLW. Sesungguhnya saya berjanji akan memastikan segala tugasan yang diberi akan dilaksanakan dengan penuh tanggung jawab. InsyaALLAH.

Motto saya dalam apa sahaja urusan ialah:

" Use Your Heart When You Deal With Others, Use Your Head When You Deal With Yourself"

TERIMA KASIH - TERIMA KASIH - TERIMA KASIH...................

Wassalam.

2 comments:

  1. Tahniah C. Nik!
    Semoga dimurahkan lagi rezeki...

    ReplyDelete
  2. Tahniah En.Nik..
    Semoga terus maju dan maju lagi..

    seronok tengok pembentangan projek flying squad en.nik...

    ble nak ada lagi aktiviti KKAKKLW yang serupa dengan tu lagi?

    CTZ (kew)

    ReplyDelete