Salam Sejahtera

"Ini adalah semata-mata catatan saya berdasarkan kepada apa yang saya lalui, sama ada ianya urusan rasmi berkaitan tugas mahupun catatan aktiviti peribadi serta apa yang dirasakan seharusnya dikongsi bersama"
"USE YOUR HEART WHEN YOU DEAL WITH OTHERS, AND USE YOUR BRAIN WHEN YOU DEAL WITH YOURSELF"

Thursday, March 5, 2009

Pangkor Oh Pangkor

Salam sejahtera, selamat berjumpa kembali.



Semenjak semalam 4 Mac 2009 saya berada di Pulau Pangkor, Lumut, Perak kerana mengendalikan Bengkel Penilaian Outcome Program Pembangunan KKLW 2009.

Selaku Ketua Urusetia Bengkel saya teruja dengan Urus Setia yang mengendalikan Bengkel ini. Semuanya di atur dengan baik dan nampaknya berjalan lancar.

Seramai 56 Orang peserta menghadiri Bengkel ini yang datangnya dari semua agensi dan bahagian di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Pulau Pangkor.


Sebahagian Daripada Peserta Bengkel.


Urus Setia Yang Setia.


Hari Pertama Bengkel, peserta di beri penerangan mengenai perjalanan Bengkel dan diikuti dengan pembentangan lima Penilaian Outcome Terbaik yang dijalankan pada tahun 2008. Agensi dan Bahagian yang membuat pembentangan ialah dari Felcra Berhad dengan Projek Agropolitan Pulau Bangi dan Projek Bekalan Air Bersih Siatem ReikulasiBekalan Air Perkampungan Felcra Berhad, Kawasan Bukit Kepung, Daerah Muar, Johor Darul Takzim. Bahagian Pengurusan Maklumat KKLW dengan Kajian Impak Program Infodesa (PID). Bahagian Pembasmian Kemiskinan dengan projek Program Peningkatan Pendapatan (PPP) Skim Kesejahteraan Rakyat (SPKR): Projek PPP Di Jajahan Kuala Kerai, Kelantan dan pembentanagn oleh KEJORA dengan Program Penilaian Outcome dan Impak Program Pembangunan Ekonomi Penduduk (Gerai).

Peserta Bengkel.

Sebelah petang pula, peserta Bengkel akan mengadakan perbincangan tajuk-tajuk Penilaian Outcome yang akan dijalankan pada tahun 2009.

Wakil KEJORA Sedang Membuat Pembentangan.


Wakil ICU Memberi Ulasan.


Bengkel ini akan dibuat penutupan rasmi pada 6 Mac 2009 oleh Y. Bhg. Datuk Haji Basar Haji Abd. Rahman, Timbalan Ketua Setiausaha (Sosial) KKLW.

Bagi pihak KKLW, saya ingni merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada wakil-wakil daripada Unit Penilaian, ICU, JPM, serta wakil-wakil daripada Pejabat Pembangunan Persekutuan (PPN), Negeri Perak yang juga turut serta sebagai pemerhati dalam bengkel kali ini.

Peserta Bengkel Sedang Berbincang.


Wakil Daripada PPN Perak Selaku Pemerhati.

Semoga Bengkel ini akan memberi lebih kefahaman kepada semua pegawai-pegawai KKLW dan juga Agensi dan seterusnya memberi manfaat kepada pegawai-pegawai dalam memperbaiki perkhidmatan kepada golongan sasar di luar bandar selaras dengan Motto KKLW "KOMUNITI BERDAYA DESA BERJAYA".

Wassalam.

2 comments:

  1. Nice Stuff!

    Commendable Blog indeed!

    Dear Blogger, need your valuable feedback for:

    www.octandigital.com

    Regards,
    Mehta

    ReplyDelete
  2. En.Nik..TQ sudi tukaw gmbr gaduh kami td.hehe..BEST bengkel ni..bnyk kitorg blajo.Jemput ar singgah Opis baru PPN kat Tbg Haji.

    ReplyDelete